Sunday, October 23, 2011

7. Märgendamine ja folksonoomia

Nädala ülesanne: otsige veebist kaks näidet folksonoomia kohta - üks selline, kus see väga hästi töötab, ning teine, kus see eriti ei taha toimida.

Kuna pole kunagi seda märgendamist ja folkosnoomiat endale teadvustanud veebilehtedest sirvides, siis sobiva näidete otsimiseks hakkasin mõtlema nende peale, mida ma tavaliselt vaatan. Üks nendest on uudiste portaal Euronews (www.euronews.net). Juhuslikult panin vale veebi aadressi www.euronews.tv ning sattusin ühele teisele sama nimega lehele, mis pakub tv vaatamisega seotud teenuseid. Üllatusena oli see, et kohe tuli silma ette parempoolses servas olev folksonoomiale iseloomulik sildipilv, mis polnud kahjuks nii suur ja võimas, nagu loengumaterjalides nägin. Süvenedes olemasolevale pilvele sain aru, et sildid tähendavad tv portaali erinevate teenuste pealkirju, mis olid omakorda esitatud avalehe vasakpoolses servas. Sellest lähtuvalt võib väita, et portaalis on tegemist folksonoomiaga ainult üldises mõttes. Lugejatele oleks kasu rohkem, kui pilve moodustaksid mitte ainult sildid teenuste pealkirjadega, vaid ka sildid, mis viitavad nende pealkirjade sisudele. Portaal sel juhul muutuks palju informatiivsemaks ja mugavamaks.
Heaks näiteks võib tuua ilmselt populaarsemaid sotsiaalvõrgustikes nagu facebook.com, twitter.com, odnoklassniiki.ru, kus on kasutatud inimeste märgendamine piltidel, on võimalik jälgida ka teiste kasutajate tegevuslinti, mis soodustab operatiivset lugemist ja info saamist. Videote osas folksonoomia eksisteerib kõigile tuntud youtube’s.


No comments:

Post a Comment