Sunday, October 9, 2011

5. Blogosfäär

Nädala ülesanne: kirjelda ajaveebipostituses blogimise erinevaid motiive ning too konkreetseid näiteid veebist.

Kuna mina pole kunagi blogimisega üldse tegelenud (loe polnud mingit motiivi blogi pidada) ja antud aine raames see saab olema esimene kogemus, siis ei oskagi täpselt püstitatud küsimusele ka kohe vastata. Kuid püüan sellel teemal natuke mõelda ja erinevaid blogimise motiive ka välja tuua.
Esimeseks põhjuseks võiks nimetada seda, et tänu tehnoloogia arengule, inimesel on mugavam ja meelepärasem kirjutada oma eluloo kirjeldusi veebipõhiselt, see muudab postituste haldamist mugavamaks ja kiiremaks võrreldes ajapäeviku pidamisega paberkandjal.
Teiseks, blogimine rahuldab inimese vajadust eneseväljendamiseks. Tihtipeale igapäevases elus juhtub nii, et inimesel ei tekki selliseid situatsioone või olukordi, millal ta saab oma mõtteid teistega jagada ükskõik mis teemal, või esineda kusagil kuulajaskonna ees. Blogimine võimaldab seda ja annab inimesel võimaluse ka saada tagasisidet teiste blogijate poolt, kes on tema postitusi lugenud. Samuti blogimine parendab inimeste kirjutamisoskusi ning grammatika tundmist (spelleri kasutamine). Vahest on näha sellist blogi, kuhu autorid panevad veebi oma luuletusi, proosat, fotosid, maale, käsitsi valmisatud asjade pilte. Reeglina need inimesed vajavad tähelepanu, tunnustust, avaliku heakskiitmist.  Aeg ajalt on kuulda, et see toob kaasa ka tulemused, kui keegi bloggeritest on saanud kuulsaks kirjanikuks või muusikuks.  Seni oli silmas peetud ikkagi inimese personaalset blogimist, selle kohta on ka üks näide:  http://www.crystels.blogspot.com/.
Edasi räägiks blogimise motiivist, mis seisneb selles, et blogi on pühendatud ühele konkreetsele teemale, huvialale või konkreetsele sündmusele, kus toimub inimeste infovahetus, uudiste avaldamine ning erinevate inimeste kogemuste jagamine. Näitena võib tuua reisimisblogi (http://trip.ee/paevikud) ja J. Tätte ja M. Matvere kaheaastane maailmareisimisblogi (http://www.ilmareis.ee/2010/10/06/merele/).
Viimasena tooks välja ettevõtte blogid, mis on saanud viimasel ajal ülipopulaarseteks. Blogimine on nende üheks müügivahendiks, mille abil ettevõtted saavad ennast reklaamida, kirjutada viimaseid uudiseid, teha lugejatele häid pakkumisi. Blogi annab ka võimaluse luua dialoog potentsiaalse kliendiga, mis on äärmiselt tähtis – klient tunneb, et on saanud sõna sekka öelda ja ettevõtte võib saada ka otsesemat kasu: kliendid saavad kommentaarides esitada küsimusi, vajadusel anonüümselt, kommentaaridest saab tagasisidet ja ideid (mida nad eelistavad, mis neile meeldib/ei meeldi, mis vajab parandamist jne). Blogimine jätab ettevõtte kodulehele ka usaldusväärsema muljet: enamasti ei saa staatilist kodulehte vaadates isegi aru, kas ettevõte veel reaalselt eksisteerib, kuna kodulehekülge  pole ehk mitu aastat uuendatud. Ajaveeb annab aga värske kuupäevaga märki, et ettevõte tegutseb. Kõik see viib selleni, et ettevõtte tuntus suureneb, bränd areneb, kliente tuleb juurde, tõuseb ka müük. Siin kohal ka mõned näited ettevõtte blogidest: http://www.okia.ee/blog/#/cat=all, http://blog.monton.ee/, http://blog.photopoint.ee/.

No comments:

Post a Comment